برگزاری ژورنال کلاب با عنوان blended learning (یادگیری ترکیبی)
برگزاری ژورنال کلاب با عنوان blended learning (یادگیری ترکیبی)
ژورنال کلاب با عنوان blended learning (یادگیری ترکیبی) در تاریخ 7 خردادماه در اتاق شورای دانشکده بهداشت برگزار شد. دکتر عباس جوادی هیئت علمی دانشکده بهداشت فرمودند بطور کلی یادگیری ترکیبی یک روش آموزشی است که تکنولوژی و رسانههای دیجیتال را با کلاسهای درس حضوری تلفیق کرده است. به عبارت دیگر یادگیری ترکیبی متشکل از آموزشهای کلاس درس به رهبری مربی و فعالیتهای یادگیری آنلاین است که با ایجاد تعادل مناسب بین فناوری و تعامل حضوری معلم/فراگیر برای به حداکثر رساندن تجربه یادگیری فراگیران استفاده می شود و به فراگیران امکان کنترل بر مسیر و سرعت آموزش را میدهد.
این رویکرد آموزشی دارای مدل هایی مانند مدل چرخشی The Rotation Model (چرخش متوالی بین مراحل آموزش حضوری و آنلاین)، مدل انعطاف پذیر The Flex Model (ارائه محتوال آموزشی به صورت آنلاین با پشتیبانی و مدیریت مدرس)، The A La Carte Model (ترکیب آموزش حضوری با یک دوره آنلاین انتخابی با توجه به علایق یا نیازهای فراگیر) و Model The Enriched Virtual (تمرکز بر یادگیری از راه دور به صورت آنلاین و شرکت گهگاه فراگیر در کلاس های حضوری با معلم خود) می باشد.
ایشان در ادامه به مزایای آموزش ترکیبی اشاره کرده و فرمودند آموزش ترکیبی یادگیرنده محور است و به فراگیران این امکان را می دهد نظارت و کنترل بیشتری بر آموزش داشته باشند و با دسترسی به تمام منابع آموزشی و با صرفهجویی در زمان و هزینهها علاوه بر تقویت آموزش و یادگیری، اثربخشی آموزش نیز برای آن ها میسر شود. همچنین این نوع آموزش با فراهم کردن شرایط ارتباط و تعامل بیشتر بین مدرس و دیگر فراگیران، امکان ارزیابی و دریافت بازخورد آسانتر را فراهم می سازد.
نظر دهید